Sunday 16 February 2014

მოსმენილი ტრენინგის ანგარიშები




ტრენინგის სახელწოდება:

ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება სასწავლო პროცესში

მწვრთნელი: ნათია მაისურაძე

ჩამტარებელი ორგანიზაცია:
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრი

ჩატარების ადგილი:
აგარის  საჯარო სკოლა და ქარელის პირველი სკოლა
ხანგრძლივობა: 13 დღე- 3-საათიანი ტრენინგი (39 საათი)

პროგრამით გათვალისწინებული საკითხები:

  •          სწავლება-სწავლის თანამედროვე მიდგომები და საინფორმაციო ტექნოლოგიები
  •          გაკვეთილის ორგანიზება ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით
  •          სასწავლო პროექტის ორგანიზება ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით
  •          თვითშეფასება და პროფესიული განვითარება ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით





                                 ტრენინგის მიზნები და ამოცანები:
  
  ტრენინგ-კურსის მიზანია საქართველოს სკოლების მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ათვისებისა და გამოყენების კუთხით, რაც ხელს შეუწყობს სასწავლო პროცესში ისტ-ის ინტეგრირებას ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებისა და მასწავლებელთა პროფესიული სტანდარტების შესაბამისად.                                                                                                      



               ტრენინგის მიმდინარეობა:

  ტრენინგი დეკემბერს  13 საათზე დაიწყო. ტრენინგს ხელმძღვანელობდა ისტ-ის მწვრთნელი, ძალიან ენერგიული და პროფესიონალი ადამიანი ქალბატონი ნათია მაისურაძე, რომელმაც თავდაპირველად გაგვაცნო თავი და ჩვენი მოლოდინებიც წარმოგვადგენინა, შემდეგ კი გაგვაცნო ისტ ტექნოლოგიების ტრენინგის მიზნები და ამოცანები, ასევე პირველი დღის წესრიგი. პირველი დღის საკითხები იყო:
·         საგნობრივი პროგრამის გაცნობა ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებშ
·         მასწავლებლის სტანდარტებისა დაკომპეტენციების გაცნობა ისტ-ის გამოყენების სფეროში
·         სწავლა-სწავლების თანამედროვე მიდგომებისა და საინფორმაციო ტექნოლოგიების გაცნობა
·         სასწავლო პროცესის ძირითადი ერთეულებისა და ისტ-ის გამოყენება
·         რა არის სწავლა-სწავლების პროცესი და რა ძირითადი ერთეულისგან შედგება იგი
აქტიურად ჩავერთე ყველა ამ საკითხების განხილვაში ჯგუფთან ერთად. მიუხედავად იმისა, რომ ჩემთვის ეს საკითხები არ იყო უცნობი, ტრენინგი ჩემთვის საინტერესო ვითარებაში წარიმართა

             მეორე დღის საკითხები:
·         გაკვეთილის ორგანიზების ძირითადი საფეხურები
·         სწავლების სამფაზიანი მოდელი
·         სწავლების სამფაზიანი მოდელის ძირითადი ამოცანები საფეხურების მიხედვით
·         სწავლა-სწავლების რამდენიმე ეფექტური სტრატეგია ისტ-ის გამოყენებით
·         გაკვეთილის დაგეგმვის პროცესი
  თავდაპირველად მიმოვიხილეთ წინა ტრენინგის დღის საკითხები და შემდეგ თეორიულად გავიარეთ ის საკითხები, რაც სწავლა-სწავლების სამფაზიან მოდელს უკავშირდება. დავიწყეთ გაკვეთილების დაგეგმვის პროცესი და მისი ვორდის დოკუმენტად გაფორმება.

                 მესამე დღის საკითხები:
გაკვეთილის დაგეგმვა: (პრეზენტაცია I)
·         ტექნოლოგიებით გამდიდრებული გაკვეთილის დაგეგმვა
·         ელექტრონული ინფორმაციის გამოყენება საიტიდან
·         სასწავლო პრეზენტაციის მომზადება MS PowerPont-ში
·         ინფორმაციის დიზაინი
   საპრეზენტაციო პროგრამის შესწავლისას მწვრთნელმა გაგვაცნო ამ პროგრამის შესაძლებლობები, ასევე თუ როგორ შეიძლება საინტერესო  პრეზენტაციის მოწყობა.
მეოთხე დღის საკითხები:
    გაკვეთილის დაგეგმვა (გაგრძელება)-პრეზენტაცია II
·         პრეზენტაციის წარმართვის ძირითადი პრინციპები და ხერხები

მეხუთე დღის საკითხები:
 გაკვეთილის დაგეგმვა (გაგრძელება)-სიმულაციები, აუდიო და ვიდეოფაილები
·         ვირტუალური ლაბორატორიები და მათი გამოყენება სასწავლო პროცესში
·         ელექტრონული თამაშები და მათი გამოყენება სასწავლო პროცესში
·         აუდიო და ვიდეო საშუალებების ეფექტური გამოყენება სასწავლო პროცესში

მეექვსე დღის საკითხები:

გაკვეთილის მომზადება (გაგრძელება)-სასწავლო გარემოს ორგანიზება

·         მცირე და მრავალკომპიუტერიანი კლასის მართვა

მეშვიდე  დღის საკითხები:

სწავლის შეფასება ისტ-ის გამოყენებით

·         სწავლის შეფასება
·         შეფასების სქემა/რუბრიკა
 ჩვენი კონკრეტული გაკვეთილისათვის გავამზადეთ შეფასების რუბრიკები და განვათავსეთ ცხრილების საშუალებით

მერვე დღის  საკითხები:

სწავლის შეფასება (გაგრძელება)

·         მოსწავლეთა შეფასების (ნიშნის წერის) სისტემა
შეფასების რუბრიკების საშუალებით შევიმუშავეთ ნიშნის წერის, შეფასების სისტემა





სასწავლო პროექტის ორგანიზება ისტ-ის გამოყენებით

           პირველი დღე:
სასწავლო პროექტის ორგანიზების ძირითადი საფეხურები:
დაგეგმვა, მომზადება, წარმართვა, შეფასება
·         სასწავლო პროექტი და ეფექტური სასწავლო პროექტის ძირითადი მახასიათებლები
·         „მე ვიკვლევ“ სტრატეგია
·         სასწავლო პროექტის დაგეგმვა და აღწერა

         მეორე დღე:
სასწავლო პროექტის ორგანიზების ძირითადი საფეხურები:
დაგეგმვა, მომზადება, წარმართვა, შეფასება (გაგრძელება)
·         სასწავლო პროექტის განხორციელების საფეხურები
·         სასწავლო პროექტის განხორციელების გეგმა


თვითშეფასება და პროფესიული განვითარება ისტ-ის გამოყენებით
         
      პირველი დღე:
მასწავლებლის პროფესიული განვითარების საშუალებები

                პორტფოლიო

      მეორე დღე:

მასწავლებლის პროფესიული განვითარების საშუალებები (გაგრძელება)

·         სამართლებრივი და ეთიკური ნორმები და ინფორმაციული ტექნოლოგიები


            ბოლო-მეცამეტე დღეს -ინფორმაციის მოძიება და განთავსება ინტერნეტში
ჩვენს მიერ გამზადებული მასალები განვათავსეთ ბლოგზე და ლემილლ-ზე.

    ღონისძიების მნიშვნელოვნების დასაბუთება

·         რა იყო ჩემთვის მნიშვნელოვანი და ახალი?
  ეს ტრენინგი ჩემთვის ძალიან მნიშვნელოვანი იყო. თითოეული საკითხის შესახებ გარკვეული წარმოდგენა და ცოდნა მქონდა, მაგრამ ამ ტრენინგით ბევრი რამ უფრო კარგად შევისწავლე და ახლა,  ვფიქრობ, უფრო სიღრმისეულად შევისწავლე საპრეზენტაციო პროგრამები, Word-ზე მუშაობა, ცხრილებზე მუშაობა, და რაც მთავარია, მასალების ბლოგზე და Lemil-ზე განთავსება.
·         რა შემატა ჩემს გამოცდილებას ღონისძიებაში მონაწილეობამ?
ამ ტრენინგში მონაწილეობამ კიდევ უფრო გამიღრმავა ცოდნა ტრენინგის მოდულით გათვალისწინებული საკითხების შესახებ, კერძოდ ისტ-ის გამოყენება უფრო ხელმისაწვდომი გახდა ჩემთვის.
·         როგორ გამოიყენებ შეძენილ ცოდნას და ახალ უნარებს პედაგოგიურ პრაქტიკაში?
  ყველა კლასის მოსწავლეებისათვის  ისტ-ით გამდიდრებულ  უფრო მეტ გაკვეთილს მოვამზადებ და განვახორციელებ, ასევე მონაწილეობას მივიღებ საგანმანათლებლო კვლევებში. უფრო მეტად ავამაღლებ ურთიერთთანამშრომლობის ხარისხს.
·         გეგმავთ თუ არა შეძენილი ცოდნისა და გამოცდილების გაზიარებას კოლეგებისათვის და როგორ?

შეძენილი ცოდნისა და გამოცდილების კოლეგებზე გაზიარებას სისტემატიურად საჭიროებისამებრ ვახორციელებ, ხანდახან ვეკითხებით და ვეხმარებით ერთმანეთს  იმით, რაც ვიცით

                                                               მზია დადვანი
                                                                       02.12.12 წელი

                                                              



 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _  _

No comments:

Post a Comment